Waar Retteketet verschijnt is het feest en vice versa

Gezellige meezingers

Disco, smartlap, rock, schlager, alles komt voorbij, vrolijk overgoten met een Retteketet-sausje vol van feest en gezelligheid. Zij vinden het heerlijk om muziek te maken, maar genieten het hardst van de lol die ze met het publiek hebben. Dat dit vaak wederzijds is bewijst het feit dat ze met grote regelmaat terug gevraagd worden op jaarlijkse feesten.

FunFacts

Wat je mag verwachten bij een avondje Retteketet? Elf enthousiaste muzikanten die altijd zin hebben om een feestje te bouwen. Van snerpende gitaren tot een strakke blazerssectie, met 3 zangeressen en een zanger die tevens functioneert als frontman. Zij houden niet van lange pauzes, wel van veel muziek!

Smoelenboek :

De Bandleden

Han Gasseling

Die Han die kan er wat van! Dit aloude gezegde slaat zonder enige twijfel op de zanger en frontman van de Retteketet Showband.

Deze jongen heeft de energie van een jonge hinde, zit altijd vol frisse ideeën en is met geen stok van het podium af te slaan. Als de hele band na 2 uur spelen smeekt om een plaspauze is Han in staat om minstens nog drie keer: “nog ééntje dan!!” te roepen en zingt vrolijk verder.

Deze bankdirecteur komt van origine uit Zevenaar maar is inmiddels surrogaat Brabander. Hierdoor is hij in staat de liedjes van Guus Meeuwis met een onvervalste Brabantse R te zingen. Laten we proosten!

 

Gijs Weenink

Gijs komt uit een muzikaal nest. Hij is weliswaar geboren in Didam maar woont nu op Oud Zevenaarse grond.

Gijs kan gitaar spelen met zijn vingers, zijn tanden en zonder te kijken. Niet voor niets is één van zijn bijnamen ‘de snarenkoning’. Een andere bijnaam van hem is ‘de neus’. Betekent dit nu dat hij ook met zijn reukorgaan zijn snaren kan bedwingen? Dat helaas niet, maar Gijs heeft wel de gave om smaakjes te bedenken en nieuwe voedingsproducten te ontwikkelen dankzij zijn vlijmscherpe reukvermogen. Zijn mede bandleden verwachten binnenkort zijn doorbraak. En een nieuwe bandbus.

Hans van den Boom

Op z’n dertigste dacht de Zevenaars Hans: “Laat ik eens een basgitaar kopen en in een paar bandjes gaan spelen”. Zo gezegd, zo gedaan.

Tussen zijn eigen optredens door ging hij ook wel eens kijken bij optredens van Muse en de Retteketet Showband. En wat denk je? Hij heeft voor Retteketet gekozen hahaaaa! Oké dan…Muse is beter, maar Retteketet is gezelliger. Als Hans op vrijdagmiddag de deur van zijn eigen audio/video bedrijf dicht trekt gaat de muziek aan. You can hear the music, but you feel the bass!

Ruud Zaagman

Ruud is Retteketets muzikale alleskunner. Hij heeft jarenlang trombone gespeeld. Inmiddels heeft hij zijn toeter aan de wilgen gehangen en is hij gaan drummen.

Dit doet hij inmiddels zo’n 16 uur per dag. Alles wat Ruud tegenkomt wordt gebruikt als drumstel. Wij hebben dan ook medelijden met zijn collega-software ontwikkelaars, want wij weten zeker dat hij alle computers in zijn omgeving ook als drumstel gebruikt. Mocht Ruud je op straat niet groeten, laat je niet foppen: er loopt nog zo’n identiek muzikaal exemplaar in Zevenaar rond, te weten zijn tweelingbroer Maarten. Het moet niet gekker worden.

Ferdi Eenkhoorn

De ultieme mix van Bach, Jan Vayne, Wiebie S. en Cor Bakker. Ferdi speelt alle muziekstijlen met zijn ogen dicht en op speciaal verzoek zelfs achterstevoren.  Om het feest compleet te maken neemt hij naast zijn keyboard, als kers op de taart, ook zijn pensorgel mee.

Deze muzikale toetsenist komt uit Groenlo. In het weekend speelt hij orgel in een bandje om te ontspannen en doordeweeks speelt hij keyboard om er zijn boterham mee te verdienen. Dit doet hij onder andere als muziekdocent bij Kunstwerk! daar is Ferdi ook actief in marketing, webdesign en als ’technische man’.

Emiel Mullink

Door de week fungeert Emiel als engineer midden- en laagspanning, maar als hij met de Retteketet Showband op pad is gaat hij direct voor de absolute hoogspanning!

Met zijn trombone schuift hij niet alleen Pablo en Willeke regelmatig een eindje bij hem vandaan, maar zorgt hij ook voor een prachtig, soms heerlijk scheurend geluid. Als Emiel de toeter los trekt kan het feest beginnen. Hij blaast verder al jarenlang de sterren van de hemel bij de harmonie in het mooie Oud-Zevenaar. Gelukkig doet hij dit ook bij de Retteketet Showband.

Willeke de Laak

Didamse Willeke stamt van een visboer. Maar toen papa visboer zag hoe knullig Willeke een visje fileerde smeekte hij haar om de viskar per direct te verlaten en een ander beroep te zoeken.

Dat was niet zo moeilijk: muziek is haar grote passie. Willeke is sinds die tijd dirigente en muziekdocent. De Retteketet Showband is haar ideale uitlaadklep; een fijn avondje uit, lekker saxofoon spelen en een dansje maken. Dit laatste is overigens een understatement. Mocht je een mooie blonde deern als een blije pingpongbal over het podium zien gaan dan is dat zonder enige twijfel Willeke. Geniet ervan!